b'DE FOOTPRINT VAN BSPHergebruik verpakkingsmateriaalWijhergebruikenvoordeverpakkingzoveelmogelijkdekartonnenenplasticverpakkingenvan onzeleveranciers.Misschieneenkleinstapje,maarhiermeebeperkenwedehoeveelheidnieuw verpakkingsmateriaal.Bewuste keus voor de coatingNatlak of poedercoating, dat is de keuze voor het aanbrengen van de kleurlaag op de fiets. De meeste merken kiezen voor natlak en dit is ook niet helemaal onlogisch: deze verflaag is makkelijk aan te brengen, er is een oneindige keus in kleuren en het is de goedkoopste optie.Wij voorzien elke BSP van een poedercoating kleurlaag. Wel wat duurder maar door het ontbreken van een oplosmiddel milieuvriendelijker dan natlak. Daarnaast is een poedercoating door het moffelen (smelten van de coating in een oven) een zeer sterke coating en geeft deze een betere bescherming tegen invloeden van buitenaf dan natlak.Liever dichtbij dan ver wegWe ontkomen er niet aan, ook wij moeten onderdelen voor onze BSP fietsen halen aan de andere kant van de wereld. Maar dat betekent niet dat wij dit voor lief nemen, we proberen zo veel als mogelijk van onze onderdelen uit Europa en het liefst uit Nederland te halen. Bagagedragers gemaakt in Stroe, kettingkasten in Ulft en alle zadels niet uit China maar gemaakt in Itali.CYCLE THE DUTCH WAY 4'