Wij zijn BSP

Wij Nederlanders zijn met ons fietsgebruik uniek, we doen er alles mee! Elke dag naar werk en school, kinderen voor en achter mee, een mooi kratje voorop, boodschappen of minder zwaarbeladen niks is te gek. Elke BSP is hiervoor gemaakt en zijn echte gebruikers fietsen, dat maakt BSP uniek. 

100% ontworpen voor jou

Overvolle fietsrekken, stoepranden, kinderzitjes tegenwind en regen; een BSP fiets is speciaal ontworpen voor deze typisch Nederlandse omstandigheden. Maar waar zie je dat in terug? Om sommige punten is dit duidelijk: op veel modellen massieve spatbordstangen, altijd dikke spaken en altijd een zithouding gericht op de veel gebruiker. Maar het zit ook in kleine details, de dealer laat ze graag aan jou zien.

100% assemblage in Nederland

Maatschappelijk verantwoord ondernemen, dát vinden we belangrijk bij BSP. Daarom assembleren wij onze fietsen in Nederland bij participatie bedrijven, al sinds de oprichting van BSP. Jouw fiets is dan ook met veel vakmanschap en aandacht in elkaar gezet door een team van enthousiaste mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt.

Door deze samenwerking kunnen een grote groep mensen dagelijks hun talenten ontdekken, benutten en verder ontwikkelen. Jouw BSP fiets is hiermee niet alleen gewoon een heerlijke fiets, maar met de BSP draag je ook een stukje bij aan een sociale arbeidsmarkt in Nederland, waar plek is voor iedereen.

 

Voor ons is dit niet apart of bijzonder. Maar kijkend naar de lage lonen landen waar de fietsen van onze collega’s tegenwoordig vandaan komen, maakt het samenwerken met onze sociale partners in Nederland ons toch wel een beetje uniek en anders.

De footprint van BSP

Heb je een BSP fiets of een onderdelen levering wel eens in verpakking bij de dealer zien staan? 

We weten het, niet alle verpakking is nieuw karton of plastic. Wij hergebruiken voor de verpakking zoveel mogelijk de kartonnen en plastic verpakkingen van onze leveranciers. Misschien een klein iets, maar hiermee beperken we toch mooi de hoeveelheid gebruikt verpakkingsmateriaal.

Natlak of poedercoating, dat is de keuze voor het aanbrengen van de kleurlaag op de fiets. De meeste fietsmerken kiezen voor natlak en dit is ook niet helemaal onlogisch: deze verflaag is makkelijk aan te brengen, er is een oneindige keus in kleuren en het is ook nog eens de goedkoopste optie.

Wij kiezen hier niet voor.

Wij voorzien elke BSP van een poedercoating kleurlaag. Wel iets duurder en geen 1001 kleuropties, maar door het ontbreken van een oplosmiddel wel mileuvriendelijker dan natlak. Daarnaast is een poedercoating door het moffelen (smelten van de coating in een oven) een zeer sterke coating en geeft deze een betere bescherming tegen invloeden van buitenaf dan natlak.

We ontkomen er ook niet aan, ook wij moeten onderdelen voor onze BSP fietsen halen aan de andere kant van de wereld... Maar dat betekent niet dat wij dit voor lief nemen, we proberen zo veel als mogelijk van onze onderdelen uit Europa en het liefst nog uit Nederland te halen. Bagagedragers gemaakt in Stroe, kettingkasten in Ulft en alle zadels niet uit China maar gemaakt in Italie.

Niet altijd de goedkoopste optie, maar wel de juiste. Daar kiezen wij voor.

Het BSP team

Een gepassioneerd team werkt vanuit Utrecht aan de ontwikkeling van jouw fiets en e-bikes.

We ontwikkelen echte fietsen, voor echte fietsers, door echte fietsers. Het merendeel van het team bezit een BSP fiets voor woon/werkverkeer of gewoon voor het plezier. Zo ondervinden we alle dagelijkse uitdagingen zelf en nemen we dit mee in de ontwikkeling van onze fietsen.

BSP, Cycle the Dutchway!